Recent selecteerden verschillende onderzoeksbureaus en studiediensten Bpact als betrouwbare datapartner voor hun maatschappelijk en representatief onderzoek.
Dankzij ons uniek panel verzamelden we kwaliteitsvolle, representatieve en inzichtelijke data voor strategisch en maatschappelijk onderzoek van o.a. de Koning Boudewijnstichtig, Touring, Toerisme Vlaanderen, communicatiebureau Bridgeneers, onderzoeksbureau Indiville en heel wat academische partners.
We gaven respondenten een stem over verschillende onderwerpen, variërend van gezondheidsstudies tot politieke wetenschappen en toerisme. Ontdek hieronder enkele recente prakijktvoorbeelden!
De samenwerkingen onderstrepen de meerwaarde van het Bpact panel, met ruim meer dan 40.000 panelleden in België. Dankzij onze specifieke aanpak verzamelen we onderzoeksdata van hogere kwaliteit over thema’s zoals wonen, leven, werken, actualiteit, financiën, mobiliteit, veiligheid, voeding, duurzaamheid …
De kwaliteit van de antwoorden op de open vragen van het Bpact-panel was opmerkelijk goed. Het merendeel nam de tijd om hun mening te staven in één of meerdere zinnen. Dat was in andere onderzoeken vaak niet het geval.
I.G., senior onderzoeker en gastprofessor Soc. Wet, Universiteit Antwerpen
Benieuwd hoe de kwaliteit en representativiteit van Bpact jouw onderzoek kan versterken? Stuur ons een berichtje of plan een gesprek met één van onze experten in.
2000 Vlamingen geven Westtoer waardevolle informatie
In opdracht van Westtoer bevroeg Bpact 2000 Vlamingen over toerisme, wandelen en fietsen. Bpact rekruteerde respondenten die de voorbije jaren een meerdaags verblijf doorbrachten in België.
Westtoer stelde zelf de bevraging op. Bpact verzorgde het volledig veldwerk: programmatie van de vragenlijst en representatieve afname!
Door de jaren heen hebben we met heel wat onderzoeksbureaus en panels samengewerkt, maar de kwaliteit viel vaak tegen. Bij Bpact hadden we die issues niet. Verder klikt het tussen ons qua aanpak. Het Bpact-team gaat heel pragmatisch te werk. Het levert kwaliteit, maar is toch flexibel en snel. We zijn daarom snel overgegaan tot een structurele samenwerking.
Prof. Wim Marneffe van UHasselt
Een visie op ouder worden met de Koning Boudewijnstichting
Op vraag van de Koning Boudewijnstichting voerde onderzoeksbureau Indiville voor de tweede keer een onderzoek uit bij ouderen, die (nog) niet-hulpbehoevend zijn. Zo willen we hun visie op ouder worden, hun verwachtingen en bezorgdheden te capteren.
Bpact verzorgde mee het veldwerk van dit onderzoek bij een representatieve groep van meer dan 2 000 Belgen tussen 60 en 84 jaar oud. Dankzij onze specifieke acties op werving van respondenten die vaak moeilijker te bereiken zijn – zoals ouderen – creëerden we mee(r) impact!
Onderweg naar school met Touring
In opdracht van mobiliteitsorganisatie Touring vroeg Bpact aan 3.700 leden van haar online panel hoe leerlingen zich van en naar school verplaatsen. De respondenten konden daarbij meerdere antwoorden op één vraag geven.
Uit het onderzoek blijkt dat de meeste kinderen nog steeds met de auto naar school gebracht worden. Met het openbaar vervoer, de fiets of te voet, is een pak minder populair. Samen met Indiville brachten we in opdracht van Acerta ook pendelgedrag van en naar het werk in kaart!
Verzamel kwaliteitsvolle en representatieve data voor jouw onderzoek
Bpact is een panel- en databedrijf dat zich focust op het verzamelen van data over de opinie van Belgen over diverse maatschappelijke thema’s (in de ruime zin).
Het Bpact impactpanel is representatief voor alle socio-demografische criteria, zoals geslacht, opleiding, regio en leeftijd. Maar wij gaan verder inzake representativiteit. Om iedereen een stem te geven besteden we extra aandacht aan de inclusieve samenstelling van ons panel, de survey design van onze bevragingen en de taal die we hanteren. We doen op dit panel geen commerciële product bevragingen.
Meer weten over deze projecten of onze manier van werken? Stel ons dan jouw vraag of plan een digitale koffie in. We lichten het graag persoonlijk toe.