Je bekijkt nu Stad Ieper zet campagne op na resultaten van de Corona Impact Monitor

Stad Ieper zet campagne op na resultaten van de Corona Impact Monitor

  • Bericht auteur:
  • Berichtcategorie:Niet gecategoriseerd
  • Bericht reacties:1 reactie

Met Bpact geven we iedereen een stem, zo zorgen we samen voor impact! Een mooi voorbeeld is de nieuwe campagne in Ieper naar aanleiding van de resultaten van onze Corona Impact Monitor. Hieruit bleek dat nog veel jongeren twijfelen om zich te laten vaccineren. De stad Ieper lanceert daarom een campagne ‘2 prikken, 1.000 party’s’ om de vaccinatiebereidheid bij deze doelgroep te verhogen.

Veel twijfels bij jongeren

Stad Ieper was één van de deelnemende gemeenten aan onze tweede Corona Impact Monitor. Hierin gingen we na hoe de Vlaming zich voelt na de coronapandemie en wat de rol is van het lokale bestuur. Ook de houding tegenover de vaccinaties werd bevraagd.

Uit het onderzoek bleek dat 16 procent van de 18- tot 34-jarige Ieperlingen twijfelt om zich te laten vaccineren. Dit is een belangrijke doelgroep die nu nog over de streep getrokken kan worden. Inwoners jonger dan 24 krijgen namelijk in de komende weken een uitnodiging in de bus.

Betrouwbare informatie aanbieden

De Stad Ieper en de Jeugddienst lanceerden daarom de campagne ‘2 prikken, 1.000 party’s’. Het doel is om te luisteren naar jongeren en hun bezorgdheden. Verder wil men jongeren ook betrouwbare bronnen aanreiken.

Tijdens een Facebook Live beantwoordden 3 experts (klinisch bioloog Stijn Jonckheere, huisarts Laurens Strobbe en leider van het vaccinatiecentrum Leen Roskam) de vragen van jongeren. Deze konden op voorhand worden ingestuurd via de website. Ook nadien zal er op binnenkomende vragen worden gereageerd op de website.

Alexandro Yaramis gezicht van de campagne

Om dicht bij de jongeren te staan, heeft Stad Ieper een jong gezicht gekozen voor de campagne. Alexandro Yaramis is een 23-jarige Ieperse journalist, bekend van het tv-programma Vranckx en De Nomaden. Hij modereerde de Facebook Live sessie en is zelf 3 weken geleden opgenomen met corona.

Prik to party

Samen met de campagne wordt er ook een kleeftattoo geïntroduceerd. Deze zijn verkrijgbaar bij de Jeugdienst of in het JOC-café. “Jongeren kunnen daarmee duidelijk maken dat ze een vaccin willen”, zegt schepen van Jeugd Dimitry Soenen (N-VA). “Het is een manier om aan leeftijdsgenoten kenbaar te maken dat je voor vaccinatie kiest en er met elkaar in gesprek over wil gaan. Met respect voor elkaars keuze.”

Dit bericht heeft één reactie

  1. kinsabil

    bwa, het is een andere vorm van propaganda.
    ik ben een oude zak, ook ik ben gekant tegen vaccinatie, te veel onzin en zelfs niet wetende wat er eigenlijk aan de hand is, economie gaat toch voor, desondanks dat ik tegen ben, heb ik mij laten vaccineren (heeft eigenlijk niets te maken omdat jongeren twijfelen, want ze hebben gelijk in mijn ogen). ik heb het gedaan omdat de belastingbetaler het betaald en vroeg of laat onze regering die je hoe dan ook niet kan vertrouwen onrechtstreeks wel pestmaatregelen gaat uitvoeren (samen met de economie) dat je enkel nog iets mag doen of ergens binnen mag alleen wanner je een bewijs hebt (dit had ik al voorspeld en nu is het ook een feit)

Geef een reactie